Treninger frem til sommeren

Styret i klubben jobber med alternativer for å få til trening i Åstveithallen og Tertneshallen frem til sommerferien 2020.

2020-05-14
Jon Fraczak

Som mange vet er det åpnet for at man i et begrenset antall nå kan trene i idrettshallene. Idrettsrådet har derfor bedt idrettslagene om å komme med ønsker ift bruk av idrettshallene tilhørende Bergen kommune. Tertnes Basket trener i Tertneshallen som tilhører fylkeskommunen. Denne hallen er for tiden i bruk for avvikling av eksamen.

Tertnes Basket vil derfor sammen med andre idrettslag i Tertnes Alliansen søke Idrettsrådet om tid i Åstveithallen. Siden det er flere andre idrettslag som også må gjøre det samme må man forvente begrensede treningstider.

Det er også gjort en henvendelse til Tertnes Alliansen om bruk av Tertneshallen etter eksamen er ferdig avviklet. Håpet her er at Tertnes Basket og andre interesserte lag i Tertnes Alliansen får anledning å trene frem til sommerferien 2020 slik vi gjorde i fjor sommer.

Styret i klubben kommer med oppdateringer så snart vi har fått en avgjørelse og gjort interne fordelinger i Tertnes Alliansen.