Minneord – Lasse Thuen Nilsen

Mandag 10. oktober skjedde det utenkelige, vår alles Lasse omkom i en ulykke da han var på vei hjem på motorsykkelen sin.

2016-10-20
oyvindhoysater

Tilbake står familie, kjæreste, venner, klassekamerater og hele Tertnes Idrettslag, og kan ikke fatte at denne flotte 16-åringen er borte for alltid.

Lasse var det naturlige midtpunktet overalt hvor han ferdes og i fotballmiljøet var det også slik. Vi kommer til å huske han for sitt smittende humør, glimtet i øyet, og ikke minst måten han tok ansvar for alle i gruppen. Hans inkluderende væremåte og kjappe replikk gjorde at alle hadde stor respekt for Lasse og likte å være rundt han. Det var blant annet derfor han både i 2014 og 2015 fikk prisen som spillernes spiller.

Talentet var det ingen som tvilte på, men Lasse var også en leder. Det var helt naturlig at Lasse skulle være kaptein på junior 1, til tross for sin unge alder, og to dager før sin død debuterte han også på A-laget. Han rakk også å spille kamper for både guttelaget og B-laget. For han var alle lag like viktige og det spilte ingen rolle om det var forsvar, midtbane eller angrep han spilte.

Lasse blir også husket for sin glitrende innsats under Liverpool Fotballskole hvor han med stor entusiasme tok ansvaret for keeperne. Trenerne fra Liverpool var dypt imponert over hvordan denne unge spilleren taklet oppgaven, men ingen av oss som kjente Lasse var overrasket over hvordan han fremstod som en støtte til trenerne og som en inspirator for de yngre guttene.

Lasse var limet i gruppen, den som gikk foran med handling og i ord, og som vi andre kunne stole på hundre prosent. Ingen skal være i tvil om at Lasse var en vinnerskalle. Han kunne være tøff, men han var alltid fair. Han satte høye krav til andre, men bare fordi han satte høyere krav til seg selv. Han var Captain Fantastic.

Nå er han borte denne unike gutten, og vi kommer til å savne Lasse så inderlig. I sorgen er vi likevel glade for at vi fikk oppleve disse årene sammen, og alle minnene vil uansett være der for alltid.

Kjære Lasse: Du vil for alltid bli husket som en klippe. Hvil i fred.

Pål Nielsen
Sportslig leder – senior
Tertnes Fotball Herrer

PS. Tertnes Fotball Herrer har opprettet et minnefond for Lasse etter ønske fra familien. For de som vil gi et bidrag, er kontonummeret 3208.24.27987.