Intervju med Hege Hvidsten på fotball.no

Gode refleksjoner fra Hege og blant andre Geir Bakke i dette intervjuet på Fotball.no:

2017-10-31
tormisund

Utdrag fra intervjuet:

Skryter av Tertnes

Bergenseren mener også en samkjørt klubb er nøkkel til suksess.

- Det er også viktig for en trener at klubben har en godt forankret sportsplan i bunn. Min trenerfilosofi er jo mine meninger om hvordan fotball skal spilles, men det er jo viktig at klubbens sportsplan er forent med dette. Tertnes sin sportsplan er helt forenelig med mine filosofier og totalt sett gjør det jo min hverdag som trener bedre.

- Så er det i tillegg kjempeviktig at spillerne trener på egenhånd. Når jeg ser spillerne mine trene i helgene og utenom treningstidene blir jeg veldig glad. Heldigvis er de flinke til det. Den uorganiserte treningen betyr mye, fortsetter hun.

Hvidsten er også opptatt av at resultatfokuset ikke blir altfor stort, både hos spillere og foreldre.

- Jeg har foreldremøter der jeg forteller om filosofi og treningsopplegg. Der oppfordrer jeg de også til å ikke spørre om resultatet når barna kommer hjem fra trening og kamp, men hva de har trent på og om de har fått til det. Det er veldig viktig, mener Hvidsten.