Oppsummering fotballåret 2017 for Tertnes Fotball Herrer

Styret i TFH er meget stolte av hva spillere, trenere og lagledere, foreldre og slektninger har bidratt med til klubben det siste året. Vi ønsker derfor å gi en liten oppsumering hva TFH har fått til i 2017.

2017-12-23
tormisund

Tertnes Fotball Herrer har hatt et begivenhetsrikt fotballår i 2017 innenfor sport, administrasjon og anlegg. Her kommer en liten oppsummering av det vi alle har klart å få til i klubben som vi er så glade i.

Vi har vært meget aktive på anleggstiden i 2017: Klubben har lagt nytt kunstgress dekke på banen ved Tertnes skole og vi har gitt lydanlegget på Åstveit idrettspark i gave til Bergen kommune. Vi har fått gode kontainere til oppbevaring av utstyret til alle lagene våre og vi har fått stadion ur på veggen på klubbhuset. Bergen kommune har byttet banedekket på bane 2.

Innenfor administrasjon har klubben jobbet videre med Kvalitetsklubb nivå 1 for å befeste dette i klubben. Vi har opprettet en prosjektstilling som administrativ koordinator fra 1.august for at klubben skal ha god styring på alle de aktivitetene som har vært i 2.halvår 2017 og som kommer i 1.halvår 2018. Sammen med de andre klubbene i Tertnes Idrettslag har vi jobbet med innføringen av et nytt medlemsregister og nye hjemmesider. Dette har vi stor tro på vil lette hverdagen både til medlemmer og klubben.

Sportsplanen er skrevet om til å bli et dokument som trenerne og lederne på alle nivå i barn, ungdom og senior fotballen kan etterleve slik at vi får en utvikling på guttene våre som er best mulig. Vi har også fått 2 trenerveiledere i klubben som vil være til stor hjelp i utviklingen av trenere og spiller fremover.

Vi håper og tror at spillerne våre har fått spilt mange morsomme og gode kamper i 2017. Barnelagene har representert klubben i mange forskjellige cuper rundt om i byen og regionen. Disse cupene kommer guttene til å huske i lang tid fremover. Ungdomslagene våre har bemerket seg i alle de cupene de har vært med i; G13 vant bronsemedalje i Scandia Cup, G14 stilte med 2 lag i Norway Cup og G15 guttene tok seg til 16-dels finalen i A-slutt spillet i Dana Cup. G19 lagene gikk gjennom en tung vårsesong, men avsluttet flott gjennom en god høstsesong.

Senior B gjennomførte en flott sesong i 6.divisjon og endte på 6.plass.

Senior A vant sin avdeling i 4.divisjon og rykket opp til 3.divisjon i 2018. Sesongen ble kronet med Kretsmesterskapet i 4.divisjon.

Klubben setter stor pris på innsatsen som er lagt ned av våre trenere og lagleder, mange timer er brukt på Åstveit for at guttene skal utvikle seg. Foreldre har også lagt ned utallige timer slik at vi har kunnet gjennomført kamper, cuper og treninger. Klubben trenger alle som legger ned en slik innsats og vi takker dere for 2017.

Noen har gitt klubben mye i mange år og velger å gi seg etter sesongen 2017. Vi takker dere spesielt for innsatsen.

Styret i Tertnes Fotball Herrer ser tilbake på 2017 med stolthet og vi gleder oss til sesongen 2018 som blant annet vil gi oss Åsane Cup, ITEC cup, 3v3cup, kamper i 3.divisjon og mange herlige fotballøyeblikk på Åstveit.

Vi i styret i Tertnes Fotball Herrer ønsker dere en God Jul og et Godt Nytt Fotballår 2018.