Bergen Elite, hva er det?

De siste par årene har Tertnes Basket jobbet med Bergen Elite sammenslutningen for å øke treningskvaliteten, tilbudet og satsingen til spillere fra alderen 14 år og eldre. Tilbudet har vært der hele tiden, men bakgrunnen for tilbudet og hvordan man skal benytte det har ikke vært godt nok kommunisert. Førstkommende onsdag har vi derfor invitert Bergen Elite sin hovedtrener Geir Bangstad for å gi alle nødvendig innsikt og anledning til å stille spørsmål om samarbeidet. Les videre for detaljer ...

2020-06-20
Jon Fraczak

Klubben inviterer alle interesserte spillere og foreldre i Tertne Basket. Møtet vil i hovedsak holdes på Tertnes sitt klubbhus onsdag 24 juni fra kl 18:00 - 20:00, men vi vil også forsøke å tilrettelegge for online deltakelse via Skype, Teams eller liknende. Mer om det i våre lukkede Facebook grupper.

Agenda:

• Hva er Bergen Elite og hva betyr det for våre spillere?
  • Gjennomgang av guttesatsing
  • Gjennomgang av  prinsipper i "Utvikling 2025"
  • Grunnprinsipper for spillestil  og prioriteringer for utvikling av dette

Merk! I hovedsak vil Geir ta for seg guttesatsingen, men vi ønsker veldig at jenter som er interessert også kommer. Bergen Elite har per dato et BLNO lag for kvinner som trenes av nettopp Geir og han vil derfor kunne gi mange nyttige innspill til videre satsing for de som ønsker det.