Hvordan forholde seg til smittevern

Sesongen er i gang, lagene trener for fullt og vi har en situasjon i samfunnet som tilsier at vi må være ekstra forsiktig for at vi skal holde det slik. Derfor repeterer og presiserer vi som klubb regler for smittevern slik at vi som klubb kan opprettholde tilbudet til alle. Les videre for mer ...

2020-11-02
Jon Fraczak

Kommunen, idrettesforbundet og basketforbundet har kommet med sine presiseringer knyttet til smittevern. Les de gjerne for å få best mulig oversikt.

Alle retningslinjene omhandler hvordan man skal arrangere og gjennomføre treninger og kamper. For å sørge for at vi som klubb forholder oss til disse retningslinjene på en enkel måte har styret laget noen enkle særregler for at vi som klubb skal holde oppmerksomheten oppe. Derfor, før og etter hver trening still deg selv tre enkle spørsmål:

1. Har jeg symptomer på Korona?
  2. Har jeg meldt meg på treningen via Spond eller Facebook?
  3. Har jeg vasket basketballen før og etter trening?

Er svaret Ja på spørsmål 1 holder man seg hjemme. Er svaret Nei på spørsmål 2 melder man i fra til lagkontakten og sørger for å melde seg på umiddelbart etter trening. Er svaret Nei på spørsmål 3 skal ballen ligge i bagen/sekken og ikke benyttes på trening men selvsagt vaskes før neste trening.

Uavhengig av smittevernregler minner vi også om Tertnes Basket sine leveregler. En spiller for Dragons skal:

1. Ha respekt for trenerne
  2. Ha respekt for dommerne
  3. Ikke klage, men være positiv
  4. Spille andre gode
  5. Dele ære med hele laget
  6. Være et forbilde

Tips! Hjelp hverandre å huske de enkle spørsmålene så blir det forhåpentligvis en flott sesong med masse spill og moro på trening og kamp i ukene og månedene som kommer.

Ta vare på hverandre!