Tertnes Basket

Tertnes Alliansen er stolt av å kunne presentere et nytt tilskudd av året, basket!

2017-08-18
Jon Fraczak

StefanFraczak.png

Basket er en populær ballidrett på vestlandet. Bare i Bergensregionen drives det et tyvetalls basketklubber på barne og ungdoms nivå. Basketballen i region vest har egen serie, cuper og regionssamlinger. I tillegg kommer nasjonale aktiviteter og toppserie, samt landslag for kvinner og menn.

Ulset Basketballklubb, populært kalt Ulset Dragons, er fra sommeren 2017 blitt en del av alliansen og skifter derfor navn til Tertnes Basket, og vil samtidig også starte å benytte kallenavnet Tertnes Dragons!

For Tertnes Dragons betyr innlemmelsen bedre synlighet i nærmiljøet og som klubb i Tertnes Alliansen er det derfor naturlig å innta posisjonen som førstevalg for alle nye og etablerte basketspillere i Åsane bydel.

Per dato består Tertnes Dragons av 4 aldersbestemte gutte og senior-lag. Som en liten men godt etablert og drevet klubb søkes derfor talenter som ønsker å drive basketball som nummer 1 eller nummer 2 sport. Klubben ønsker også å komme i kontakt med ildsjeler som brenner for sporten og som kan tenke seg å bidra til å gjøre Tertnes Dragons til en dominerende basketballklubb i Åsane og Bergensregionen forøvrig i årene som kommer.

Tertnes Dragons trener i all hovedsak i Åstveithallen, men har òg treningstider i Rollandshallen for de yngste. Serie-spillet, som i all hovedsak foregår i Bergensregionen, strekker seg fra høsten til våren.

Ønsker du å prøve ut eller starte med basketball så er det bare å møte opp på treningene. Vel møtt!