TFH Xtra – et tiltak for 2002 og 2003 spillerne i klubben

TFH Xtra er et nytt treningstilbud for spillere i smågutteklassen til Tertnes Fotball Herrer. Med utgangspunkt i sportsplanen ønsker klubben med dette tiltaket å legge til rette for god spiller- og trenerutvikling.

2015-11-05
oyvindhoysater

Målsetning for tiltaket

i 2015/2016 er målgruppen for dette tiltaket spillere i Tertnes Fotball Herrer født i 2002 og 2003. Tilbudet er åpent for alle i målgruppen som har et ønske om å bli en bedre fotballspiller, og det planlegges i første omgang 12 til 14 treningsøkter.

I tillegg er det svært ønskelig at klubbens egne trenere på alle nivå i størst mulig grad kan observere treningene. Her vil det bli mye å hente både på planlegging og gjennomføring av øktene, og ikke minst på øvelser som benyttes. At klubbens egne trenere kan ta denne kunnskapen tilbake til eget lag, er et viktig mål for tiltaket.

Gode instruktører

Treningene vil ledes av Freddy Haugen fra FK Fyllingsdalen, som mange bl.a. kjenner som en viktig initiativtaker til Løveakademiet. Han har lang erfaring fra talentutvikling på aldersbestemt nivå og meget god formidlingsevne. Han får med seg klubbens egen dyktige trener på G13, Ali Reyhanoglu som medhjelper.

Treningene i praksis

Treningene vil, om ikke annet avtales, foregå på Åstveit og primært legges til lørdag formiddag kl. 10.00 til 11.30. Treningene vil bli temafokusert og gjerne ta for seg emner som man øver på over noen uker. På hver trening vil det bli rikelig med spill på flater av ulik størrelse. Ved behov kan det benyttes differensiering slik at øvelser flyter best mulig og alle får størst mulig utbytte av treningene. Tilbudet er gratis for deltakerne.

Påmelding til til TFH Xtra skjer på følgende måte:

• Spillere født i 2002 melder seg på ved å kontakte Ali Reyhanoglu på e-post eller på mobil 913 46 967 senest innen torsdag 12. november.
  • Spillere født i 2003 melder seg på ved å kontakte Jan Roger Haanes på e-post eller på mobil 952 61 292 senest innen torsdag 12. november.
  • Det er viktig at spillere som melder seg på, er motivert for å lære, og har som mål å delta på alle de planlagte øktene.

Oppstart

Første økt er planlagt lørdag 14. november 2015 kl. 10.00. Denne økten foregår på bane 2, men vanligvis vil øktene bli avviklet på bane 1.

Vi håper mange spillere benytter dette ekstratilbudet, og at mange av klubbens egne trenere tropper opp på feltet for å plukke opp tips til sine økter.

Sportslig utvalg – Tertnes Fotball Herrer