Molde hentet Petter Strand

21 år gamle Petter Strand har nå tatt enda et steg i en allerede imponerende karriere. Etter overgangen fra Tertnes til Sogndal i 2014, ble Petter raskt et sikkert kort på laget og i tillegg har han fått flere kamper for Norges U21 landslag.

2016-01-28
oyvindhoysater

Allerede i debut sesongen, var Petter spilleren med flest kamper for Sogndal med 29 kamper i Tippeligaen. I 2015 fulgte han opp med 26 kamper for Sogndal i Obosligaen da laget sikret opprykk og vant suverent foran Brann.

Petter sine mange egenskaper fremheves av MFK trener Ole Gunnar Solskjær i en uttalelse til rbnett.no: «Dette er en spennende type som passer fint inn i profilen vår. Petter er ung, lovende og fremadstormende. Han er veldig allsidig og kan brukes på hele høyresiden; back, kant, vingback og indreløper», sier MFK-treneren.

Nå venter mange spennende utfordringer for den seriøse og fremadstormende Tertnes profilen. I tillegg til tippeligaen som starter i midten av mars, skal Molde ut i Europa League oppgjør mot Sevilla allerede 18. februar 2016.

Vi i Tertnes er stolt og glad på Petter sine vegne, og ønsker han lykke til i sin videre utvikling som fotballspiller på det høyeste nivået i Norge.