Ta vare på flokken din.

Fotball er 2 * 45 minutter avbrutt av en pause.

2020-03-17
Franklilledal

Første omgang er viktig, andre omgang er kanskje viktigst, men pausen er et nødvendig pust i bakken og et fint tidspunkt å tenke seg om. Tenke på hvordan en kan gjøre små justeringer for at man selv kan bli bedre til neste omgang. Slik at laget blir bedre.

Hele samfunnet vårt har nå en pause, vi er usikre, vi vet ikke hva som venter rundt neste sving, vi vet ikke hvor lenge dette vil vare og hvilke konsekvenser det får, men vi spiller på et av de beste lagene i verden, Norge.

Vi blir på et eller annet vis ivaretatt, vi får hjelp. Vi kommer til å gå med hodet hevet når kampen er slutt.  Taktikken legges. Taktikk bli dessverre aldri feilfri, men den legges for at vi skal komme oss igjennom dette på best mulig måte. For å klare dette er vi mer enn noen gang avhengig av at laget drar i samme retning.

Vi i Tertnes Fotball Herrer står som alle andre ovenfor nye utfordringer, men vi er sikre på at vi som alle våre lagkamerater skal komme oss igjennom dette. Hvor mye det vil koste oss eller hvilke konsekvenser og utfordringer vi vil støte på når pausen er over, det vet vi ikke med sikkerhet. Men, er det en ting vi er flinke til på Åstveit så er det å gi utfordringer kamp til døren.

Vi er fremdeles avhengig av inntekter som alle andre. Vi har fremdeles utgifter. Vi baserer driften i all hovedsak på tilskuddordninger, kontingenter, turneringer, fotballskoler, FFO og Samarbeidspartnere. Vi vet ikke hva vi kan forvente av våre samarbeidspartnere i tiden fremover, og vi har ikke mulighet til å gjennomføre ulike arrangementer og FFO.

Vi vet ikke hvor hardt dette vil ramme oss enda, fordi vi ikke vet hvor lenge det vil vare. Selv om vi står i en krevende situasjon nå, er vi optimistiske. For er det er en ting som er betryggende å ta med seg, så er det nettopp det å vite at vi i fotballklubber er godt trent på å bruke pausen godt for å samles om et felles formål. Og viktigst av alt - vi vet verdien av å spille hverandre god.

For det blir nye kamper, cuper og treninger. Kampen blåses alltid i gang etter pausen. Det vil den gjøre nå og.

I denne tiden handler det om å samles om felles mål for at vi som lag skal komme best mulig rustet ut til andre omgang. Det er fint med individualister på et lag, men et lag fullt av individualister fungerer dårlig i motgang.

Vi i TFH er som sagt avhengig av inntekter også i denne perioden. Kontingenten har lagt ute en stund, men langt fra alle har betalt. Dersom du har utfordringer med å betale denne, har vi fremdeles fond for familier med lav betalingsevne.  Disse ønsker vi mer en noen gang å benytte oss av.  Dette gjør vi for å fange opp våre medlemmer som vil slite med betalingsevnen. Dette gjør vi for å ta vare på flokken vår, dette gjør vi slik at alle er klare når pausen er over.

Til dere som ikke enda har betalt kontingenter, til dere som fortsatt sitter med god betalingsevne oppfordrer vi til å støtte opp om TFH. Betal kontingenter, kanskje du til og med fremdeles kan støtte  FFO, slik at vi står rustet til å fortsette den gode aktiviteten for alle våre barn og ungdommer på samme nivå som før, når pausen er over.

Til slutt må vi nevne det viktigste av alt. Spill på lag med Norge! Selv om vi elsker selvstendigheten vår her i landet. Er nå tiden mer en noen gang moden til å følge taktikken våre myndigheter legger. Vis tillit, vis solidaritet, slik tar vi ansvar.

Vær en ener ta vare på flokken din

Hilsen TFH

Stolthet, Utvikling, Kompetanse, Samarbeid.

Tertnes%20trott_1.jpg

Foto hordalandsfotballen, Trond Gausemel