Telenor Xtra nærmer seg oppstart - Presentasjon av hovedinstruktørene

Mandag 5. september er vi klar for oppstart av Telenor Xtra, et tilbud for spillere i 3.-7. klasse etter skoletid. Her følger en presentasjon av hovedinstruktørene.

2022-08-24
andreasj

Detaljer og nærmere informasjon kan dere lese om på Telenor Xtra sin egen side her. Påmelding gjøres via skjema her. Vi har begrenset antall plasser og følger først-til-møllen-prinsippet.

Vi vil benytte anledningen til å presentere våre to hovedinstruktører, Rikke Midtfjeld og Sanne Løkka Hagen. Begge er juniorlandslagsspillere i håndball og signerte for Tertnes Håndball Elite i sommer. I tillegg til å være dyktige håndballspillere har de også med seg en god fortid innen fotball og erfaring i arbeid med barn. Vi er strålende fornøyd med å ha med oss de på laget!

Rikke spilte fotball fra hun var 6 år til hun var 14, før valget falt på å satse på håndball videre. Innen hun tok valget rakk hun å etablere seg som kretslagsspiller i Østfold.

Sanne sin fotballfortid har mange likhetstrekk med Rikke sin. Hun også spilte frem til hun var 14 år, samt at hun etablerte seg som kretslagsspiller.

Rikke legger også til at hun kommer fra en fotballinteressert familie, hvor blant annet faren var trener for henne når hun var yngre. Valget mellom fotball og håndball var ikke lett, men det ble altså håndball som trakk det lengste strået. Vi i Tertnesfamilien er jo selvfølgelig glad for at de begge valgte håndball, for da får vi både se de representere oss på håndballbanen samt at vi får låne de som instruktør for våre unge, lovende fotballspillere på Tertnes Xtra.

Begge to er veldig glad i å være i aktivitet med barn, og har erfaring som instruktører på både fotball- og håndballskoler. I tillegg har Sanne trent et håndballag med smågutter, og Rikke jobbet sist skoleår på en 1-10-skole hvor hun hadde ulike roller.
Når forespørselen om å delta på Tertnes Xtra kom var de begge to positive, og samt enige om at det som lokket mest var å kunne ha det gøy sammen med barn som er i aktivitet. Når Rikke selv var ung hadde hun tilbud om SFO, men ikke et slikt tilbud som Tertnes Xtra. Det virker interessant, sier hun.

Vi er veldig glade for å ha med oss Sanne og Rikke på laget, og både de og alle vi andre i klubben håper å se mange glade, aktive barn på Tertnes Xtra i september. Vel møtt!