Takk for en fantastisk dugnadsinnsats våren 2018

Styret i Tertnes Fotball Herrer ønsker å takke alle våre medlemmer for innsatsen denne våren.

2018-05-06
tormisund

Våren 2018 har vært en hektisk dugnads vår for Tertnes Fotball Herrer. Nesten alle våre medlemmer har vært involvert i en eller annen form for dugnadsaktivitet gjennom arrangement komiteer, forskjellige vakter i løpet av helger eller bakt kaker til kioskene. Uten alle disse timene hadde ikke klubben kunnet arrangere de flotte fotballcupene som vi har gjort i år.

Åsane Cup, i samarbeid med TFD, ga oss flotte fotballøyeblikk i Vestlandshallen og ute på banene rundt om i Åsane i mars helgene.

ITEC cup for 14 åringene fylte palmehelgen med mye god fotball på Åstveit. Her hadde vi besøk av Sheffield United, Hammarby, Oppsal, Bremnes, Start, Vard, Gneist, Osterøy, Minde, FK Fyllingsdalen, Brann, Team Nordhordland, Åsane og ikke minst Team Søre (fra «Heimebane» distriktet søre Sunnmøre) som gikk av med seieren.

3v3 cup og Kompis Cup 2018 ble arrangert i flott vårvær samme dag som Senior A startet sin sesong 14.april. I 3v3 cup får mange av de minste guttene våre spille ute for første gang, og de litt eldre guttene får finslipt teknikken sin i spill 3 mot 3. Også i år hadde vi 8 Stjernelag påmeldt som spilte sin egen interne cup. Kompis Cup ble også gjennomført etter 3v3 cupen, hvor de fleste av spillerne var i alderen 25-50 år og fikk en anledning til å oppfriske sine fotballferdigheter. . Noen av klubbens ungdomsspillere deltok også på et par av lagene.

Ikke bare gir disse cupene oss fotballgleder fra øverste hylle, de gir oss også sårt tiltrengte inntekter. Disse inntektene er nødvendige for at klubben til enhver tid skal kunne gi best mulig tilbud til guttene som skal utvikle sine fotballferdigheter.

I stramme økonomiske tider er det også gledelig å kunne nevne at guttene på Senior A ikke er med på «lønnskarusellen» i 3.divisjon. Senior A har skapt inntekter fra kvalifisering til første runde i NM cupen samt deltagelse i Norsk Tipping ligaen som dekker mer eller mindre de utgifter klubben har rundt Senior A.

Styret i Tertnes Fotball Herrer ønsker å takke dere for dugnadsinnsatsen og vi gleder oss til alle de bidragene som kommer til klubben i våre hjerter fremover.

Antidoping