Varsling Tertnes IL

Tertnes IL Allianse og dets idrettslag, legger stor vekt på å opptre på en måte som er i samsvar med Norges Idrettsforbunds regler om Barneidrett. Alle våre idrettslag har egen utpekt barneidrettsansvarlig, og det er opprettet et Barneidrettsutvalg som har ansvar for at gruppene samarbeider tett på dette området.

Tertnes Idrettslag Allianse er også tilsluttet konseptet «Trygg på Trening», et konsept utviklet i samarbeid mellom SMISO / NOK (Støttesenteret mot incest og seksuelle overgrep / Kompetansesenter mot seksuelle overgrep) og Redd Barna, for å sikre at idrettslagene gjør det som står i deres makt for å forebygge overgrep eller andre uønskede situasjoner i idrettslaget.

Vi har utarbeidet og implementert Etiske Retningslinjer og Beredskapsplan, og vi driver opplæring i alle idrettslagene for å bidra til trygge voksne og trygge barn i Tertnes Idrettslag.

Dersom du som medlem eller foresatt opplever at idrettslaget ikke opptrer i samsvar med Barneidrettsreglene, eller dersom du av ulike årsaker er bekymret for ditt eller andre barns trygghet under trening, aktivitet eller reise med Tertnes Idrettslag, ber vi om at du kontakter oss.

Avhengig av sak og alvorlighetsgrad kan du kontakte

-        Trener eller lagleder for ditt lag / din gruppe

-        Styre eller styreleder for ditt idrettslag

-        Styre eller styreleder i Alliansen

-        Barneidrettsansvarlig eller leder i Barneidrettsutvalget

-        Beredskapsgruppen (ved alvorlige og pågående hendelser)

Vi understreker at representanter for Idrettslaget har taushetsplikt og at det således er trygt å varsle til oss. Det er også mulighet for å varsle oss anonymt gjennom å benytte skjemaet under.

Kontaktinformasjon til de enkelte styrene, finner du på det enkelte idrettslags hjemmeside.

Beredskapsgruppen kan kontaktes på beredskap@tertnes.no som betjenes av Alliansestyrets leder og nestleder, samt leder av Barneidrettsutvalget.